Bardzo czekoladowe ciasto

Gdy zobaczyłam to ciasto po raz pierwszy na jednym z blogów, byłam dość zdziwiona. Jednak, gdy z czasem przepis ten pojawiał się coraz częściej i był obecny na blogach niemal tak, jak szarlotka czy sernik, ja także postanowiłam spróbować ciasta z cukinią. W końcu było już wypiek z marchewką, więc dlaczego nie z cukinią? Teraz muszę się zgodzić ze wszystkimi opiniami o tym cieście. Jest mocno czekoladowe, wilgotne i w ogóle nie czuć cukinii. Jest lepsze od wszelkich murzynków itp. wypieków. Jednym słowem: PYSZNE! :)

Ciasto z cukinią: źródło: tutaj

Ciasto:
  • 15g miękkiego masła
  • 1/2 szkl. oleju
  • 250g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl. kwaśnej śmietany lub jogurtu naturalnego
  • 300g mąki pszennej
  • 60g kakao
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 340g cukinii startej na tarce o dużych oczkach
  • 60g posiekanej gorzkiej czekolady

Masło zmiksować na puszysta masę. Stopniowo dodawać olej i nadal miksować. Dodac cukier, wanilię, sodę i proszek do pieczenia. Zmiksować. Następnie kolejno wbijać jajka. Dodawać mąkę naprzemiennie ze śmietaną nie przestając miksować. Na koniec dodać kakao z kawą oraz cukinie i pokrojoną czekoladę. Dokładnie wymieszać. Blaszkę o wymiarach 33x22 cm wyłożyć papierem, wyłożyć ciasto. Piec do "suchego patyczka" ok. 45-60 min. w temp. 170 st.  Upieczone wystudzić.

Polewa:
  • 100 g białej czekolady
  • 40 g masła 
Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej. Lekko wystudzić i odczekać aż troszkę zgęstnieje. Rozsmarować na wystudzonym cieście.

Smacznego :)


12 komentarzy:

  1. Cukiniowe, czekoladowe? Porywam kawałek :) Wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. A u mnie cukinia już leżakuje w lodówce, i leżakuje, że chyba dzisiaj wypróbuję ten przepis ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam już gdzieś podobny przepis, muszę w końcu takie ciasto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się, cukiniowe czekoladowe jest rewelacyjne,cudownie u Ciebie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mocno czekoladowe ciasta - moje uzależnienie! *.* mogę kawałeczek? albo dwa? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale polewa apetycznie spływa! Kolejna rzecz którą obiecuje sobie, że zrobię, a cały czas brakuje mi czasu!

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę zrobić takie cukiniowe, czekoladowe ciacho! pysznie wygląda :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, a cukini to akurat mam pod dostatkiem!

    OdpowiedzUsuń
  9. fakt, przepis krąży ale za każdym razem zachwyca tak samo mocno!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie jestem na tak:)
    Chce takie ciasto i juz!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie muszę popełnić to ciasto, bo wygląda baaardzo apetycznie i świeżo :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. To i ja muszę kiedyś spróbować:D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...