NOWOŚĆ! Lay's Prosto z Pieca - Grillowany pomidor z bazylią


Będąc dzisiaj w sklepie zauważyłam nowy smak Lay's Prosto z Pieca. Byłam troszkę zdziwiona, bo nie widziałam żadnej reklamy w TV (ale rzadko oglądam). Jadłam wszystkie poprzednie smaki (solone, paprykowe, zioła prowansalskie i cebulowo-serowe) i wszystkie oprócz Zapiekanej Cebulki z Serem raczej mi smakowały, więc wrzuciłam do koszyka.

Skład: płatki ziemniaczane (57 %), skrobia, olej słonecznikowy, preparat aromatyzujący [aromaty, maltodekstryna pszenna, cukier, wzmacniacze smaku (glutaminian monosodowy, inozynian disodowy, guanylan disodowy), zioła (bazylia, oregano, tymianek), regulator kwasowości  (dioctan sodu), kwas (kwas cytrynowy), barwnik (ekstrakt z papryki)], cukier, mąka pszenna, emulgator (lecytyna sojowa), glukoza, barwnik (kurkuma), sól.



Wartości odżywcze w 100g:
  • 410 kcal
  • białko: 6,5g
  • węglowodany: 73g (w tym cukry: 8g)
  • tłuszcz: 9g (w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 1,1g)
  • błonnik: 5,5 g
  • sól: 1,46g

Gdzie i za ile: Kupiłam je w dużej paczce 140g (są też paczki po 70g chociaż w tym sklepie o tym smaku nie widziałam)  za 5,20 zł w miejscowym sklepie. 

Opinia: Bardzo lubię te chipsy, są lepszą alternatywą tych smażonych w głębokim oleju, pozostawiających tłustą powłoczkę na naszych palcach :( Są bardzo chrupiące, grube i bogate w smak. I tak jak zapewnia producent mają 70 % mniej tłuszczu.



Lay's Prosto z Pieca o smaku Grillowanego pomidora z bazylią też są właśnie takie. Wyczuwalny jest aromat i smak ziół, ale z pomidorem trochę gorzej. Czuć kwaskowaty posmak, przypominający mi koncentrat pomidorowy. 



Lay's Prosto z Pieca - Grillowany pomidor z bazylią są smaczne, ale bardziej smakują mi paprykowe i solone (będące w stałej ofercie sprzedaży). Te są u mnie na 3. miejscu. 



Ocena: 6/10

14 komentarzy:

  1. Jakoś nie jem chipsów i nie ciągnie mnie do nich od 3 lat... Ale to na pewno dobra alternatywa dla tych zwykłych, tłustych. Próbowałam kiedyś kilku paprykowych z tej wersji i były nawet jadalne. ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jem często chipsów, czasami tylko, okazjonalnie ;) Jednak tych nie jadłam, a pomidor z bazylią jest zachęcający :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubię chipsów, kiedyś zawsze bolał mnie po nich brzuch, więc przestałam. te są na pewno zdrowsze od tych 'zwykłych' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie rób mi tego... teraz będę miała misję "iść na Ustkę na sklepy i szukać nowego smaku Lays"... nawet jeśli nie zdobyły 10/10 to i tak muszę się sama przekonać...

    OdpowiedzUsuń
  5. Straszny skład mają te chipsy, dodatkowo nie są zrobione z ziemniaków, tylko z płatków, dlatego można operować ich kalorycznością, i to morze cukru wymieszanego z glukozą - już lepiej zjeść normalne solone :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sama nie wiem, które są lepsze... normalne chipsy smażone zawierają bardzo dużo akrylamid (toksyczna substancja wydzielająca się podczas smażenia, niebezpieczna dla układu nerwowego człowieka) oraz kwasów tłuszczowych trans.
    Tak czy tak, uważam, że zjedzenie od czasu do czasu kilku chipsów nam nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubie prosto z pieca ;) ale ja dla odmiany naj te cebulowe hehe i zioła

    a tych jeszcze nie widzialam nigdzie, ale czesto tak bywa, ze nowosci pozostaja dosc dlugo jakos nieodkryte jak np mcflurry chalwa czy activia owsianka ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś byłam uzależniona od chipsów, teraz nie kupuję więc nie jem, ale na ten smak bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chipsów chyba z 2 lata nie jadłam:D

    OdpowiedzUsuń
  10. ryż gotowałam bez żadnych dodatków :-) tradycyjnie, jedynie ze szczyptą soli.
    chipsy! nie jadłam ich wieeeki chyba :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam! Grilowany pomidor z bazylią - mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wlasnie przed chwila jadlam, uwielbiam je ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Z wszystkich Laysów Prosto z pieca te właśnie smakują nam najbardziej. Paprykowe na drugim miejscu są u nas.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...