Smażony czerwony ryż z cukinią i papryką

Czy próbowaliście już kiedyś czerwonego ryżu? Nie? Ja też nie. Nawet nie wiedziałam, że taki w ogóle istnieje. Jednak dzięki firmie SONKO dzisiaj miałam okazję go spróbować :)
Czerwony ryż ma lekko słodkawy posmak i delikatnie czuć orzechowy aromat. Po ugotowaniu jest bardzo sypki. Długo zastanawiałam się co z niego przygotować... Postanowiłam zaimprowizować i przygotowałam danie, które jest mieszanką inspiracji znalezionych w sieci. Smak ryżu idealnie wkomponował się w składniki tej potrawy :)


Smażony czerwony ryż z cukinią i papryką:
Sos: (Delia Smith "How to cook")
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 2 płaskie łyżeczki nasion gorczycy
  • 2 łyżki octu balsamicznego 
  • 4 łyżki oliwy extra virgin (promocja tutaj <klik>)
  • sól, pieprz

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu. W tym czasie przygotować sos.

Sos: Przy pomocy moździerza dokładnie rozetrzeć wyciśnięty czosnek z solą. Dodać gorczycę, rozcierając cały czas. Dodać ocet i pieprz, po czym dokładnie wymieszać. W tym momencie dodać oliwę i dokładnie utrzeć.

Po ugotowaniu ryżu połączyć go z sosem.

Cebulę pokroić w kostkę, czosnek drobno posiekać i podsmażyć na łyżce oleju. Dodać paprykę pokrojoną w większą kostkę i smażyć ok. 5 min.
Cukinię pokroić w cieniutkie plasterki (lub zetrzeć na specjalnej tarce) i dodać to podsmażonych warzyw. Doprawić solą i pieprzem.
Do warzyw dodać wcześniej przygotowany ryż. Wszystko razem podsmażyć ok. 5 min. Po lekkim przestudzeniu dodać pokrojoną w kostkę fetę, wszystko wymieszać.

Smacznego! :)



Wegetariański obiad V

7 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...