Czekoladowe salami

 Już od dawna nosiłam się z zamiarem zrobienia tego "ciasta".  Mama wczoraj mówi: "Przydałoby się zrobić jakieś ciasto", długo nie czekałam...
Jest to jakaś alternatywa bloku czekoladowego, jednak temu salami dużo brakuje, aby mu dorównać. Bo nic nie zastąpi smaku dzieciństwa :)

Czekoladowe salami:  źródło przepisu: u Sofiety 

 Składniki:
  • 250 g kruchych ciasteczek
  • 50 g owoców kandyzowanych lub orzechów(opcjonalnie - ja zrobiłam bez, ale dodałam więcej ciastek)
  • 70 g cukru( w oryginalnym przepisie 100 g)
  • 100 g Kasi/masła
  • 50 g kakao
  • 4 łyżki rumu/ śliwowicy
  • 100 g roztopionej czekolady 
  • 1 jajo  (można je zastąpić łyżką nutelli, śmietaną - ile zabierze  lub kilkoma łyżkami mascarpone)






Rozpuścić czekoladę i pozostawić do ostygnięcia.
Część ciastek pokruszyć na drobny pył, a resztę grubiej tak, aby powstały "oczka" i wymieszać z innymi dodatkami (owocami suszonymi, orzechami). Miękkie masło zmiksować z cukrem, dodać jajko i dalej ubijać. Gdy składniki dobrze się połączą, dodać ostudzoną czekoladę, kakao, wanilię i rum. Dodać herbatniki i inne dodatki i dobrze połączyć.
Na folii aluminiowej z masy uformować formę salami, zawinąć i odstawić do lodówki najlepiej na całą noc; w tym czasie salami dobrze stwardnieje. Przed podaniem obsypać cukrem pudrem. Kroić w grube plastry. 



Przepis bierze udział w akcji:

11 komentarzy:

  1. mmm jak czekoladowo! wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że mi się bardziej kojarzy z salcesonem niż z salami, ale na pewno musi być smaczne :)
    Dziękuję za dodanie wpisu do akcji i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrzę- czekoladowe salami, ' że co!? ' .
    A tu ciastoxD

    OdpowiedzUsuń
  4. a kiedyś myślałam, że to właśnie inna nazwa bloku czekoladowego :) bo blog po prostu kocham, jego smak jest niesamowity

    Salami wygląda świetnie ale nigdy nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mnie ciarki przechodzą na myśl o salami, jakoś zawsze miałam do niego "dystans", choć nigdy go nie próbowałam, nie mogę się przemóc. Ale takie czekoladowe zjadłabym chętnie, nawet bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności, pięknie i smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. To salami jest bardzo , bardzo dobre. Polecam wszystkim! Tez je kiedys robilam tylko w troche innej formie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę sobie takie coś zrobić ! to musi być przepyszne !!

    OdpowiedzUsuń
  9. No super!!!! Takiego Salami jeszcze w życiu nie jadłem - aż ślinka cieknie - Brawo za fantastyczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę! Muszę! Muszę spróbować to zrobić:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...