Bardzo zdrowe ciasto bananowo-owsiane

Chciałam spróbować innej wersji chlebka bananowego i w ten sposób natknęłam się na przepis Beaty. Ciasto bardzo dobre, wilgotne i ciężkie. U mnie z dużą ilością bakalii i orzechów.
Polecam nie tylko tym na diecie :)
P.S. Wczoraj nie poszłam do szkoły - coś w końcu na dobre mnie dopadło :( Nudziło mi się, więc zmieniłam trochę wygląd bloga. Jak Wam się podoba?

Składniki:

  • 3 banany
  • 3/4 szklanki mąki razowej
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki posiekanych bakalii wg upodobań (ja dałam orzechy włoskie, migdały i żurawinę)
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka olejku waniliowego
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka gorzkiego kakao
  • 1/2 łyżki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu


Sposób przygotowania:

Banany miksujemy w blenderze na jednolitą masę. W dwóch osobnych miskach łączymy składniki mokre (jogurt, banany, jajko, olejek waniliowy, oliwa) i suche (mąka, płatki owsiane, cukier, bakalie, soda, kakao, cynamon). Składniki mokre dokładnie mieszamy widelcem żeby jajko było dobrze "rozbełtane". Łączymy zawartość obu misek razem ze sobą. Wylewamy gotową masę do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki. Pieczemy w 180 st. ok. 60 minut. Po ostygnięciu możemy posypać cukrem puderem ale i bez posypki ciasto jest pyszne. 




Przepis dodaję do akcji "Śniadanie bogate w błonnik"


Nie od dziś wiadomo, że płatki owsiane zawierają dużo błonnika.
To ciasto jest idealne do szklanki ciepłego mleka, czy gorącej kawy na śniadanie :)

40 komentarzy:

  1. Aaa, co za cudne ciasto! :) Banan, płatki owsiane... O tak, już je lubię!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak to wspaniale wygląda! super przepis, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS wygląd bloga bardzo mi się podoba - jest przejrzysty i zachęca do czytania ;)

      Usuń
  3. Przez taką ilość bakalii wygląda, jak chleb ze słonecznikiem. Co nie znaczy, że to źle! :) Musi być bardzo dobre. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. się podoba wygląd bloga :)
    ciasto wygląda rewelacyjnie, ale smakowo zapowiada się jeszcze lepiej, na dodatek jest bardzo proste w wykonaniu. ściągam przepis!
    wracaj do zdrowia, Olu

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda rewelacyjnie, zdjęcia takie jasne i przejrzyste :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super ciasto i bardzo zdrowe :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  7. jak to cudownie wygląda na Twoim zdjęciu, proszę o kawałek! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zmiany zdecydowanie na lepsze :)A Twoje ciasto jest dowodem na to, że można jeść słodko, lekko i przy tym zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale piękne to ciasto w przekroju!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaintrygowałaś mnie ... wszystko w tym cieście pyszne...to przepis na jedną mała keksówkę ?
    a blog - czytelnie i przejrzyście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, na małą :) ja zrobiłam z półtorej porcji na trochę większą keksówkę :)
      dziękuję :*

      Usuń
  11. Ależ smacznie wygląda! Takim chlebkiem chciałabym witać każdy dzień :) A co do nowego wyglądu bloga - aż myślałam, że trafiłam pod zły adres :)

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę zrobić taką wersję, bo wygląda przepysznie! i jaki zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie no, po prostu przesmaczne musi być :))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Obłędne! Na dodatek można modyfikować dowolnie dodatki :) Świetnie się prezentuje.
    Myślisz, że wyszłyby z tego przepisu muffinki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego przepisu obawiam się, że nie. Ciasto jest dość ciężkie.
      Jednak gdyby zmodyfikować trochę przepis ( dodać trochę mleka, mniej płatków - więcej mąki, troszkę więcej sody/proszku do pieczenia) to może, może by wyszły :) Daj znać, gdy zrobisz! :)

      Usuń
  15. świetne to ciacho , poproszę kawałek ;d

    OdpowiedzUsuń
  16. WOW!
    cudo!
    dodaję do ulubionych i na bank zrobię! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. no,no.. Prezentuje się genialnie;) Musiało być meeega dobre!

    OdpowiedzUsuń
  18. Porywam chlebek!. Wygląd-fajny;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Skusiłabym się na kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. to ciasto jest genialne! pyszne, to na pewno, do tego zdrowe! mogę się wprosić na kawałek? :) a przepis zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam! Wpadłam tu przez przypadek i to wcale nie w poszukiwaniu przepisów ;) Bloga albo nigdy wcześniej nie widziałam, albo tak bardzo się zmienił, że go nie pamiętam ;) Rzadko piszę komentarze, ale musiałam napisać, że Twój blog jest obłędny, a zdjęcia... ach jak bym chciała robić takie piękne ;)
    Wszystko wygląda tak smacznie, że skuszę się chyba na ten chlebek i go upiekę, bo wszystkie chlebki bananowe są pyszne ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam :) Nominowałam Twojego bloga do wyróznienia w LIEBSTER BLOG - więcej szczegółów na moim blogu! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. mam w planie jutro je upiec;D
    jakie wymiary miała Twoja keksówka?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja miała tak ok. 30x10 cm i zrobiłam z półtora porcji :) Jeśli robisz z jednej to radzę wziąć mniejszą keksówkę :)

      Usuń
  24. mocno napakowane zdrową dobrocią :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowne smaki, przepysznie i kusząco wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  26. to ciasto wyglada absolutnie najpyszniej!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. genialne, na pewno zrobię, moje smaki :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Hey właśnie ciasto mam w piekarniku, po 40minutach i sprawdzenie patyczkiem jest już suche, czy 60minut to nie za dużo?

    OdpowiedzUsuń
  29. Super. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zrobiłam, wyszło rewelacyjnie :) gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Upieklam dzis i wyszlo przepysznie. Z bakalii mialam tylko orzechy wloskie i laskowe. pasowaly super :) Cala rodzinka się zajada :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...