Szarlotka z budyniem

Mama dostała w pracy przepis na to ciasto, wszyscy je bardzo zachwalali. A że uwielbiam połączenie jabłek z budyniem, więc kupiłam jabłka i upiekłam... Ciasto jest naprawdę pyszne, rozpływające się w ustach, nieprzesłodzone, delikatne. Mojej rodzinie bardzo smakowało. Zniknęło w przeciągu jednego dnia :)
A przeszukując internet w celu znalezienia źródła przepisu okazało się, że pochodzi on stąd.
Szczerze polecam :)





Szarlotka z budyniem:

Składniki:
  • 450 g mąki pszennej
  • 250 g masła/margaryny
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki zagnieść. Ciasto podzielić na 2 części. Jedną włożyć do lodówki, drugą na 2 godziny do zamrażarki.






Dodatkowo:
  • 1,5 kg jabłek ( dałam mniej )
  • 2 budynie waniliowe bez cukru (na pół litra mleka każdy) + 4 łyżki cukru
  • 750 ml mleka
  • cukier puder - do posypania
  • kilka łyżek bułki tartej
Kwadratową blaszkę o boku 23 cm (ja zrobiłam w większej prostokątnej blaszce) wyłożyć papierem do pieczenia. Rozwałkować ciasto z lodówki i wyłożyć do formy, ponakłuwać widelcem (można podpiec kilka minut w temperaturze 160ºC, ale niekoniecznie). Spód oprószyć bułką tartą (by wchłaniała wilgoć z jabłek).
Jabłka obrać, pokroić w ósemki, wyłożyć na cieście.
Budynie ugotować wg przepisu na opakowaniu, wykorzystując 750 ml mleka i 4 łyżki cukru. Gorący jeszcze budyń wylać na jabłka. Na budyń zetrzeć ciasto z zamrażarki.
Piec około 45 minut w temperaturze 200ºC. Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :) 


  

14 komentarzy:

  1. bardzo lubię to ciasto :))

    OdpowiedzUsuń
  2. znam tą szarlotkę też i pyszna jest

    OdpowiedzUsuń
  3. jabłka, kruche ciasto, budyń = połączenie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm, pysznie wygląda, lubię takie ciasta:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma to jak kawalek pysznej szarlotki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale apetyczna szrlotka :) mniam mniam
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Może to śmieszne, ale nigdy nie jadłam szarlotki z budyniem. ;) Zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszny placuszek! wszyscy się nim u mnie zajadają:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja mam przepis na podobny placek tylko zamiast zamrazac ciasto i trzec na tartce po prostu ciasto skubie.bardzo pyszne.polecam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm, jestem fanką ciast z dodatkiem kremu budyniowego, a w połączeniu z jabłkami... Bajka! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...