Placki jogurtowe z bananami

Pyszny pomysł na śniadanie i nie tylko... Korzystałam z przepisu z niezawodnej Kwestii Smaku i muszę przyznać, że były to jedne z najlepszych placków jakie do tej pory jadłam. Placki są delikatne, wilgotne i puszyste. Robi się je bardzo szybko i równie szybko znikają :)

Placki jogurtowe z bananami:
(przepis cytuję ze źródła)
  • 250 g jogurtu greckiego lub naturalnego
  • 2 duże jajka
  • 2 łyżki oleju roślinnego lub roztopionego masła
  • 2 - 3 łyżki cukru
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • mała szczypta soli
  • banan (lub inne owoce)

W misce wymieszać lub zmiksować jogurt z jajkami i 2 łyżkami oleju, dodać cukier, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i solą. Wymieszać lub zmiksować do połączenia się składników w gładką i jednolitą masę.
Rozgrzać patelnię (np. naleśnikową lub inną z nieprzywierającą powłoką) i nakładać po 1 pełnej łyżce ciasta na jednego placka zachowując odstępy (placki urosną podczas smażenia, więc jednorazowo można smażyć ich 4 sztuki). Placki smażyć na niezbyt dużym ogniu, do czasu aż urosną i będą ładnie zrumienione (około 2,5 minuty).
Gdy placki podrosną (mniej więcej w drugiej połowie smażenia) włożyć w każdego placka po 2 grubsze plasterki truskawki.
Przewrócić placki na drugą stronę i smażyć do zrumienienia, przez około 2,5 minuty lub trochę krócej. Przed smażeniem następnej partii placków patelnię dobrze jest wyczyścić ręcznikiem papierowym lub gąbką.
Posypać cukrem pudrem.
Ja placki podałam z jogurtem greckim, miodem i kremem kokosowym.

Smacznego :)



25 komentarzy:

  1. Wyglądają obłędnie! Do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam już je z truskawkami, pycha :D Czas na banany!

    OdpowiedzUsuń
  3. hmmm... wygladaja fantastycznie. Muszę zrobic je w któryś dzień na obiad zamiast tradycyjnie goszczących u mnie racuchów z jabłkami ;)
    Pozdrawiam :D
    http://butterfly-cook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ale cudnie wyglądają i te rozpieczone bananki:) pychota!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie żółciutkie i po prostu apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No zasiadłam do takiego stołu i czułabym się wyjątkowo:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne zdjęcia! Śniadanie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie one żółciutkie! Śliczne i bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie puchate! pysznie wyglądają, jako że banany to moje ulubione owoce, to jestem pewna że mi posmakują :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super !! i mają świetny kolor, a z bananami na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Powtórzę się, ale wyglądają genialnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Pychota!:) Idealne na weekendowe, leniwe śniadanie :)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie było u mnie żadnych placków o poranku :-) Takie jogurtowe, w dodatku z bananami zachęcają mnie, aby jak najszybciej stanąć przy patelni!

    OdpowiedzUsuń
  14. oj przepysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż mi w brzuchu zaburczało na ich widok. Pychotka! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Sliczne i apetyczne te Twoje placuszki :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za inspirację! :) http://kuchennewspomnienia.blogspot.com/2013/09/placki-jogurtowe-z-bananami.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Koniecznie muszę wypróbować przepis. Moje dzieci uwielbiają placki. Zawsze przemycam w nich owoce.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...