Proste ciasto z jabłkami (na białkach)

Proste i... pyszne ciasto z jabłkami mam dla Was dzisiaj  :)
Jest to przepis na ciasto, który możecie wykorzystać, gdy po wykonaniu innego deseru zostaną Wam białka, jak na przykład po zrobieniu Malinowej chmurki. Już nie będziecie musieli robić tak popularnego, ale zarazem pysznego pieguska... To ciasto jest znacznie bardziej wilgotne i miękkie. A z dodatkiem jabłek, cynamonu i płatków migdałów smakuje przepysznie. Kolejną zaletą jest łatwość i szybkość jego przygotowania. Dodatkowo ilości składników możecie  zwiększać lub zmniejszać (w zależności od ilości białek) zachowując podane proporcje. 


Proste ciasto z jabłkami:
(inspiracja: Przyślij przepis)
  • 1 szklanka białek
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka oleju
  • 1 - 1 1/2 szklanki cukru
  • 1 1/2 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • jabłka (u mnie 3-4)
  • płatki migdałów
  • cynamon
Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywno. Dodać cukier i ubijać tak długo aż cukier się rozpuści. Dodać letnie mleko, olej i wymieszać. Następnie stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia cały czas mieszając. Wylać połowę ciasta do wyłożonej papierem do pieczenia formy. Na ciasto ułożyć część pokrojonych w plasterki jabłek, wyłożyć resztę ciasta i ułożyć pokrojone w ósemki jabłka. Posypać cynamonem i płatkami migdałów. Piec w 160 st. C około 30 min. do suchego patyczka. 
Wszystkie składniki należy odmierzać szklanką/naczyniem o takiej samej pojemności.

Smacznego! :)




24 komentarze:

  1. Już wiem co niedługo zrobię! Musi być boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niby proste, a zaśliniłam monitor na jego widok!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być pyszne, uwielbiam takie lekkie ciasta: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne, taki bloczek zjadłbym za jednym razem :D
    Pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne ciasto, do upieczenia na dniach!
    serdecznie zapraszam do mnie, dodaję do zakładki "ulubione" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasta z jabłkami to moje ukochane ciasta, na białkach nie robiłam, teraz juz mam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda wspaniale! *.*
    Świetne to ciasto, jak chmurka! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Leciutkie i pyszne być musiało:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musi być bardzo delikatne :) Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jabłka, cynamon i jeszcze migdały, musiało smakować pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wygląda, uwielbiam takie jasne ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj natknęłam się na biszkopt z kremówką i jogurtem, też biały jak śnieg i przepomniał mi się Twój przepis. Spróbuję pokombinować z tymi biszkoptami, moze powstanie jakiś torcik:)

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne ciasto takie proste, nie wymagające a do tego apetyczne. To co lubię!

    OdpowiedzUsuń
  14. ciasta z jabłkami zawsze dobre, a tu jeszcze świetny pomysł na wykorzystanie białek:)

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę zapisać, bo białek zawsze zostaje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie wymiary ma/miała ta forma do pieczenia?
    Dzięki, właśnie szukałam przepisu z wykorzystaniem samych białek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc ;) Blaszka ma ok. 28x24 cm ;)

      Usuń
  17. Ciasto w piekarniku zobaczymy co z tego wyjdzie,😊 mam nadzieję że rodzinie będzie smakować

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł na wykorzystanie białek. A najważniejsze, że szybko się robi.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...