Sernik na mocno czekoladowym spodzie


 Długo nosiłam się z zamiarem upieczenia sernika..Jednak w okresie szkolnym nie potrafię znaleźć czasu na upieczenie czegokolwiek :( 
W poszukiwaniu idealnego sernika i aby wykorzystać choć jedną z setek zakładek, postanowiłam spróbować tego przepisu. Sernik, co prawda nie trafił w wyznaczniki idealnej dla mnie masy serowej (ciężkiej i mokrej), ale i tak bardzo mi smakuje. Jego konsystencja przypomina piankę, jest bardzo lekki, a słodycz - przełamana gorzkim posmakiem spodu. Zachęcam wszystkim do spróbowania :)

Sernik z mlekiem skondensowanym na mocno czekoladowym spodzie:

Czekoladowy spód:
  • 75 g masła 
  • 75 g mlecznej czekolady
  • 1/4 szklanki cukru
  • 2 małe jajka
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki kakao
Masa serowa:
  • puszka słodzonego mleka skondensowanego (niegotowanego)
  • 1 kg twarogu sernikowego (u mnie President)
  • 6 jajek, oddzielnie żółtka od białek
Czekoladowy spód: masło pokroić na kawałki i razem z połamaną na kosteczki czekoladą włożyć do rondelka, mieszając roztopić na małym ogniu, ostudzić. Dodać cukier i jajka, wymieszać. Wsypać przesianą z kakao mąkę i mieszać przez około minutę aż składniki się połączą. Wyłożyć na balszkę i wstawić do nagrzanego do 175°C piekarnika. Piec przez 13 minut. Wyjąć  lekko przestudzić.
Masa serowa: twaróg wymieszać mlekiem skondensowanym. Żółtka ucierać przez około 6 - 7 minut. Cały czas miksując (na zmniejszonych obrotach miksera) dodawać po łyżce masę serową. Białka ubić na pianę i za pomocą łyżki połączyć z masą serową.
Masę serową wyłożyć na upieczony spód. Na dno piekarnika wstawić naczynie z wodą.  Sernik piec przez 20 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 160°C i dopiekać jeszcze przez 30 minut. Wyłączyć piekarnik i studzić sernik przy zamkniętych drzwiczkach przez 15 minut. Następnie stopniowo otwierać drzwiczki piekarnika, tak aby sernik długo i łagodnie się studził.
Upieczony i ostudzony sernik postawić na kratce  i wstawić bez przykrycia do lodówki. Sernik powinien być gotowy po około 2 - 3 godzinach schładzania, ale i tak najlepszy jest na 2 dzień po przygotowaniu. 
* Polałam na wierzchu polewą czekoladową.
Smacznego :)





25 komentarzy:

  1. Sernikowe cudo. Serio! I ta kusząco zastygnięta polewa... Ślinię się.

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko, mój brzuch właśnie oszalał. Ta polewa wygląda baardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. przecudowne zdjęcia. nie jadłam jeszcze serniczka z mlekiem skondensowanym.
    ale ten Twój taki obłędny! będzie mną chodził, póki go nie zrobię xd

    OdpowiedzUsuń
  4. dwa najpyszniejsze ciasta w jednym *_* znowu jestem głodna! poproszę kawałeczek na po śniadaniowy deser ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. To ciasto prezentuje się obłędnie po prostu! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda wspaniale! Najpyszniejsze ciasto to właśnie sernik. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. OMG! Cuuuudo *-* I ta spływająca polewa! Och, jak możesz tak kusić?! ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda niebiańsko. musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta cieknąca polewa dodaje uroku temu sernikowi:)
    Wygląda kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepięknie i przepysznie ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ten sernik to zdecydowanie moje smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda ślicznie i bardzo lekko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdjęcia są boskie, aż się rękę wyciąga po kawałek i ta czekolada..., ja ostatnio próbowałam twarożku sernikowego z lidla, bardzo dobry, jakoś lubię ich nabiał:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda świetnie, aż mnie ochota na kawałek sernika naszła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mam nieuleczalność słabość do polewy czekoladowej spływającej z sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wyszesl mi spód dlaczego ? Robiłam według przepisu zastanawiam się dla czego nie ma proszek do pieczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, w jakim sensie spód nie wyszedł? Spód powinien być raczej ciężki i zbity. Podsyłam linka do przepisu, na którym się opierałam: http://slodkieimpresje.blox.pl/2012/01/Sernik-z-mlekiem-skondensowanym-i-owocowym-musem.html

      Usuń
  17. Pani nie napisała w przepisie o tortownicę może dlatego no tortownicę ma tam wymiary 30cm a ja miałam blachę prawie 40

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...