Granola na bogato (z jajkiem)


Dzisiaj mam dla Was przepyszną granolę. Stworzyłam ją bazując na przepisie Klaudii. Kiedy tylko zobaczyłam tę granolę na jej blogu, od razu mnie zaintrygowała, bo w przepisie było JAJKO. Wszystkie wcześniejsze moje granole były bez niego, więc postanowiłam spróbować.
Oczywiście pozmieniałam trochę proporcje, dodałam trochę od siebie - bo ja lubię "na bogato" :) Dla wszystkich, którzy może trochę się boją, że jajko czuć - mówię, że NIC nie czuć, nie domyśliłabym się, że w ogóle zostało użyte... A dzięki niemu powstały przepyszne kawałki crunchy :)
Zrobiłam od razu z podwójnej porcji i było warto, u mnie granola znika bardzo szybko. Mogłabym ją jeść na sucho, jak i "na mokro" ^^

Granola na bogato (z jajkiem): 
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka miksu ( u mnie na oko : płatki ryżowe, owsiane, otręby, zarodki pszenne, siemię lniane, pestki dyni i słonecznika )
  • ok. pół szkl. wiórek kokosowych
  • jajko
  • 4 łyżki oleju
  • 5 łyżek wody
  • 3 łyżki miodu
  • kawałki gorzkiej/mlecznej/białej czekolady ( wedle uznania )
  • ew. suszona żurawina, orzechy, suszona morela
W misce mieszamy suche składniki. Dodajemy wszystkie mokre i mieszamy do połączenia i zlepienia składników.
Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wysypujemy równomiernie mieszankę. Pieczemy ok. 15 min. w 160 st. mieszając co jakiś czas. Następnie możemy podwyższyć temperaturę do 170 st. i dopiec ok. 10 pilnując aby się nie spaliła! ( jeśli będzie konieczne, zmniejszamy temp. ). Po przestudzeniu dodajemy czekoladę, żurawinę, orzechy, morelę, itp. ( ma być leciutko ciepła, nie za ciepła, żeby czekolada się całkowicie nie rozpuściła, tylko lekko pokryła kawałki granoli ).

Smacznego :)








16 komentarzy:

  1. Jestem zaskoczona tym jajkiem, ale za to taka granola jest jeszcze zdrowsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda ta granola, widać że warto zrobić domową - o niebo lepsza ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorowa, apetyczna i zdrowa. Wszystko w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo, faktycznie na bogato :) Na zdjęciu prezentuje się wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam słabość do granoli a jeszcze takich bogato nadzianych tym bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz to ty zaintrygowałaś mnie dodatkiem jajka do granoli. Koniecznie muszę spróbować przy robieniu kolejnego crunchy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zrobić jakąś domową w końcu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście bogato w tym słoiczku! :) Taka słoneczna ta granola, wakacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  9. domowe granole to jest to!! :) ta wyglada cudownie - i tez pierwszy raz spotykam się z przepisem, w którym zostało użyte jajko ... muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodatek jajka do granoli jest faktycznie zaskakujący, ale skoro mówisz, że nic nie czuć to może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja granola jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wow! jaki świetny przepis. muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...